24 Kasım 2009 Salı

Kavramsal fotoğraf

Fotoğraf süreci, faaliyet ve hala oluşturarak veya hassas bir ortamda, bir fotoğraf filmi ya da bir elektronik sensör gibi radyasyon kaydederek resimleri hareketli sanat. Işık desen yansıtılır veya nesneleri yayılan bir Zamanlı pozlama sırasında bir cihaz aynı zamanda kimyasal veya elektronik çıkan bilgi depolarını bir fotoğraf makinesi olarak bilinen bir fotoğraf objektifi genellikle yoluyla hassas bir kimyasal veya elektronik sensör etkinleştirin. Fotoğraf, iş, bilim, sanat ve zevk için birçok faydası vardır.
Objektif ve geniş format kamera montaj.
Tarihi bir kamera: Contax S 1949 - İlk pentaprizma SLR.
Nikon F 1959 - ilk 35mm film kamera sistemi.
Daha sonra stil ile Geç Üretim Minox B kamera "petek" selenyum ışık metre
Portatif katlanır yansıtıcı "bir model üzerine güneş ışığı to bounce konumlandırılmış

Kelime "fotoğraf" 1839 yılında Sir John Herschel tarafından icat edildi dayanan Yunan?? (Phos) "hafif" ve ????? (graphê) "temsil hatları vasıtasıyla" ya da "çizim" birlikte "çizim anlamına ışık" [2]. Geleneksel olarak, fotoğrafçılık ürünleri, yaygın fotoğraf kısaltılmış negatifleri ve fotoğraf olarak adlandırılabilir.best
Içeriği


* 1 Fonksiyon
o 1,1 Pozlama ve rendering
* 2 Kullanım
* 3 Tarihçe
* 4 Süreçleri
o 4,1 Siyah-beyaz
o 4,2 Renk
o 4,3 Tam spektrumlu, morötesi ve kızılötesi
o 4,4 Dijital fotoğrafçılık
* Üretim 5 Modu
o 5,1 amatörlük
o 5,2 Ticaret
o 5,3 Sanat
o 5,4 Bilim ve adli tıp
* 6 Diğer görüntü teknikleri şekillendirme
* 7 Sosyal ve kültürel etkileri
* 8 Hukuk
* 9
* 10 Referanslar
* 11 daha fazla okuma
* 12 Dış bağlantılar

Fonksiyonu

Fotoğraf makinesi ya da kamera obscura görüntü cihazı oluşturan ve fotoğraf filmi ya da silikon elektronik görüntü algılayıcı bir algılama ortamıdır. Ilgili kayıt orta Filmin kendisi veya dijital elektronik veya manyetik hafıza olabilir.

Fotoğrafçılar "bir" gizli görüntü oluşturmak için kayıt hafif malzeme film (gibi) ışık gerekli miktar olarak ortaya çıkarmak için "ham film dosyasını () veya" "dijital kameralar () olan, sonra uygun bir kamera ve lens kontrolü işleme, kullanışlı bir görüntüye dönüştürülür. Dijital kameralar ışığı sensörü-elektronik bir resim kullanmak ücret gibi hassas elektronik-(CCD) veya tamamlayıcı metal oksit-yarıiletken (CMOS) teknolojisi birleşince cihaz. Çıkan dijital görüntü elektronik, ancak depolanan kağıt veya film üzerinde yeniden olabilir.

Kamera hangi film şeritleri üzerinde fotoğraf hızlı bir dizi alır fotoğraf makinesi türüdür. Bir zaman tek bir görüntüsünü yakalayan bir fotoğraf makinesi, aksine, kamera görüntüleri, bir dizi alır, her bir "çerçeve" denir. Bu aralıklı bir mekanizma aracılığıyla gerçekleştirilir. Kare daha sonra bir film projektör belirli bir hızda oynatılır denilen "frame rate" ikinci kare (sayı). Süre inceleyen, bir kişinin göz ve beyin birlikte hareket yanılsamasını oluşturmak için ayrı fotoğraf birleştirme. [3]

Tüm ama bazı özel kameralar, elle veya otomatik olarak, birkaç kontrollerin fotoğrafı sağlamak için kullanmak yer alacağı kullanılabilir pozlama alma süreci, keskin temiz ve iyi aydınlatılmış. Denetimleri genellikle bunlarla aşağıdaki sınırlı değildir:
Kontrol Açıklama
Ayarı keskin odak nereye o konuda arzu edilen yere odaklanın.
Diyafram Ayarı objektif açılış, f olarak ölçülen-numarası olan objektif üzerinden geçen ışığın miktarını kontrol eder. Diyafram da alan ve kırınım derinliği üzerinde etkisi - F-numarası yüksek olan, açılış, az ışık, alan derinliği daha fazla ve kırınım bulanıklığı daha küçük. Odak uzunluğu bölünmesiyle F-numarası etkili diyafram çapı verir.
Olarak saniye kesirler veya bir açı olarak, mekanik perde ile) ve çekim sırasında görüntüleme ortamı her poz için ışığa maruz olduğu zaman miktarını kontrol Çekim hızı Ayarlama hız (genellikle ya dile getirdi. Çekim hızı ışık miktarını görüntü düzlemi çarpıcı kontrol etmek için kullanılabilir; 'daha hızlı' çekim hızı (yani, bu kısa süre) ışık iki miktarı ve görüntünün miktarı konu ve hareket gelen bulanıklık azaltmak / veya kamera.
Dijital fotoğraf makinelerinde Beyaz dengesi renk sıcaklığı bir koşullar aydınlatma, beyaz ışık sağlanması olarak görüntüleme çipi gibi ve bu nedenle bu çerçevede renkleri doğal görünür kayıtlı belirlemek verilen ilişkili, elektronik tazminat. Mekanik, film tabanlı kameralar, bu işlevi film, hisse senedi ya da bir operatör seçimi ile renk düzeltme filtreleri devam eder. Amacıyla bir sıcak renk sıcaklığı elde etmek için resmin doğal rengi Kayıt için beyaz ayarı kullanmaya ek olarak, fotoğrafçıların estetik sonunda mavi bir nesne, örneğin beyaz balans için beyaz dengesi istihdam olabilir.
Ölçümleme Ölçüm maruz kalma böylece olayları ve gölgeler fotoğrafçının isteklerine göre maruz kalır. Birçok modern kameralar metre ayarlanır ve otomatik pozlama. Otomatik pozlama önce, doğru pozlama ayrı bir ışık ölçüm cihazı kullanımı ile başarılı oldu ya da fotoğrafçının bilgi ve doğru ayarlar ölçecek bir deneyim. Kullanılabilir bir diyafram ve çekim hızı içine ışık miktarını çevirmek, metre film ya da ışık algılayıcının hassasiyeti için ayarlamak gerekir. Bu metre içine "film hızı" veya ISO ayarı yapılır.
ISO Geleneksel "kamera" film, fotoğraf makinelerinde seçilen filmin film hızı söylemek gerekirse, ISO hızlarında modern dijital fotoğraf makinelerinde sistemin kazanç bir göstergesi olarak istihdam edilmektedir ışıktan sayısal çıkış ve kullanılan hız otomatik pozlama sistemi kontrol etmek. ISO hızı, diyafram bir doğru kombinasyonu ve çekim hızını, ne fazla ne de çok hafif karanlık bir görüntüye yol açar.
Bazı fotoğraf makinelerinde Otofokus gelin görüntüleme çerçevesinde bir noktasının seçimi üzerine otomatik odaklama dener odaklama sistemi. Birçok Tek-lens refleks fotoğraf makineleri (SLR) birden fazla otomatik özelliği vizör odak noktaları.

Görüntüleme cihazı çoğu diğer unsurları kendisini belirli bir fotoğrafın etkisi kalite ve / veya estetik üzerinde belirgin bir etkiye sahip olabilir; bunlar arasındadır:

* Odak uzaklığı ve lens türü (telefoto ya da "uzun" objektif, makro, geniş açı, balıkgözü veya yakınlaştırma)
* Filtreler konu ve ışık kayıt malzeme arasına yerleştirilen, ya önünde ya da arkasında objektif
* Işık yoğunluğu ve renk orta Inherent hassasiyeti / dalga.
* Işık kayıt malzemenin niteliği, örneğin piksel veya gümüş halide taneleri ölçülen olarak çözümü için.

Pozlama ve rendering
Bir fotoğrafçı flaş kullanarak

Kamera kontrolleri arası ilişkilidir. Işık toplam miktarı ( "poz") maruz kalma süresi, lens diyafram değişiklikleri, film uçak ulaşan ve lens etkili odak uzunluğuna (değişken odak uzaklığı objektifler de, diyafram bir değişiklik zorlayabilirsiniz objektif yakınlaştırıldığında gibi). Herhangi bir bu denetimlerin değiştirme pozlama değiştirebilirsiniz. Çok kamera otomatik olarak çoğu veya tüm bu denetimlerin ayarlamak için ayarlanmış olabilir. Bu otomatik işlevi birçok durumda ara sıra fotoğrafçılar için yararlıdır.

Bir maruz kalma süresi çekim hızı olarak, kameralar çoğu bile bu fiziksel bir çekim yoksa, ve denir genellikle ölçülür saliseler içinde. Diyafram F-numarası veya F-Stop tarafından (odak oranının), hangi diyafram çapı için odak uzunluğu oranı ile orantılıdır elde ifade edilir. Eğer f-sayısı bir faktör düşürülür \ sqrt 2, diyafram çapı aynı faktör tarafından ve artar Yüzölçümünün 2 faktör artırılır. F-tipik bir objektif bulunabilir olabilir durur burada, "bir durak kadar gidecek" 2,8, 4, 5,6, 8, 11, 16, 22, 32, include (alt) F-Stop numaraları kullanarak ışık miktarını iki katına ulaştı film, ve bir durak aşağı durdurma ışık miktarını yarıya indirir.

Poz çekim hızı ve diyafram çeşitli kombinasyonları ile elde edilebilir. Örneğin, f / 8 8 ms (Toplam 1/125th ikinci) ve f/5.6 4 ms (ikinci) ışık aynı miktarda verim 1/250th. Seçilen kombinasyon nihai sonucu üzerinde etkisi vardır. Diyafram ve objektifin odak uzunluğu alanı olan objektif gelen mesafelerin aralığına Odaklama içinde olacaktır anlamına gelir derinliği, belirler. Daha uzun bir lens veya daha geniş bir diyafram olarak "(sadece görüntü küçük bir uçak yani keskin odak olacaktır) alan sığ" derinliği sebep olacaktır. Bu genellikle tek tek portre veya macro olarak kökenden gelen konuları izole için yararlıdır. Tersine, daha kısa bir lens veya daha küçük bir diyafram, görüntü odak olma daha sonuçlanır. Bu genellikle daha fazla zaman manzara veya grupları fotoğraf çekme arzu edilir. Çok küçük diyafram ile pinholes, mesafe geniş bir aralığı gibi odak noktası haline getirilebilir, ama netlik ciddi böyle küçük tünelli kırınım tarafından düşer. Genel olarak, "netlik" nin en yüksek bir objektif's aralığının ortasına yakın bir diyafram bir lens Örneğin, f / 8 (for f/2.8 f/16 mevcut tünelli) elde edilir. Olarak objektif teknolojisi geliştirir Ancak, lensler geniş diyaframlarda giderek daha keskin görüntüler yapabilen hale gelmektedir.

Görüntü yakalama görüntü oluşturan süreci sadece bir parçasıdır. Bakılmaksızın malzeme, bazı süreci gizli görüntü kamera tarafından görüntülenebilir bir görüntü içine çekilen işlemek için istihdam edilmelidir. Slayt film ile geliştirilmiş film sadece projeksiyon için monte edilmiştir. Print film fotoğraf kağıdı veya şeffaflık üzerine basılacak geliştirilmiş film negatif gerektirir. Dijital görüntüler bir görüntü sunucusuna (örneğin, bir fotoğraf paylaşım web sitesi), bir televizyon veya bilgisayar ya da dijital fotoğraf çerçevesi transfer görüntülenen yükledi olabilir.
Uzun pozlama sırasında bir fotoğrafçı daha fazla istikrar için bir tripod kullanarak

Önce görüntülenebilir bir görüntünün render için, değişiklikler çeşitli kontroller kullanılarak yapılabilir. Bazı render işlemi için özel olan bu kontrollerin çoğu kontrolleri için fotoğraf çekimi sırasında, benzer. En baskı kontroller eşdeğeri dijital kavramlar var, ama biraz farklı etkiler oluşturabilir. Örneğin, kaçmak ve yanma kontroller arasında farklı ve film süreçleri dijital. Diğer baskı değişiklikler şunlardır:

* Kimyasal ve süreç film geliştirme sırasında kullanılan
* Baskı pozlama süresi - çekim hızı eşdeğeri
* Baskı diyafram - diyafram eşdeğer, ancak alan derinliği üzerinde etkisi yoktur
* Kontrast - bir görüntü nesnelerin görsel özelliklerini değiştirerek onları diğer nesneleri ve arka plan ayırt yapmak
* Kaçmak -, hafif alanlarda çıkan bazı baskı alanlarında maruz azaltır
In * Burning - belirli alanlarında artış pozlama, karanlık alanlarda elde
* Kağıt doku -, vb mat kuşe
* Kağıt türü - reçine kaplı (RC) veya fiber-(FB) tabanlı
* Kağıt boyutu
* Aletleri - siyah ve beyaz baskılar için sıcak veya soğuk tonları eklemek için kullanılır

Kullanır

Fotoğraf birçok bilim adamı ve sanatçı kuruluşundan itibaren ilgisini kazandı. Bilim adamları kayıt ve çalışma hareketler için 1887 yılında insan ve hayvan gezme ve Eadweard Muybridge's çalışması gibi fotoğraf kullandık. Sanatçı eşit bu yönleri ile de caddeleri fotoğraf dışında-gerçekliğin mekanik temsil keşfetmek için deneyin, pictorialist hareketi gibi. Askeri, polis ve güvenlik güçlerinin gözetimi, tanıma ve veri depolama için fotoğraf kullanın. Fotoğraf amatörler tarafından, özel anlarını yakalamak için favori kez anılarınızı korumak için, hikayeler anlatmak mesajları göndermek için kullanılır ve bir eğlence kaynağı olarak.
Tarih
Ana madde: fotoğraf Tarihi
İlk fotoğraf kurtulan bilinen Joseph Nicéphore Niépce tarafından alınan 1825 yılında "heliographic süreci". [4] görüntü 17. yüzyıl Flaman oyma bir adam bir at lider gösteren biridir.

Fotoğraf birkaç teknik keşifler birleştirmenin sonucudur. Çok önce ilk fotoğraflarını yapılmış, Çinli düşünür Mo Ti M.Ö. 5. yüzyılda, bir iğne deliği kamera açıklanan [5] İbn-i Heysem (Alhazen) (965-1040) karanlık oda ve iğne deliği kamera, okudu [5] [6 ] Albertus Magnus (1193-1280), ve gümüş nitrat keşfedilen Georges Fabricius (1516-1571) gümüş klorür keşfetti. [değiştir] Daniel Barbaro 1.568 bir diyafram nitelendirdi. [değiştir] Wilhelm Homberg nasıl ışık (fotokimyasal bazı kimyasallar karardı açıklanan 1694 yılında yürürlüğe). [değiştir] kurgu kitap Giphantie, 1760 yılında yayınlanan, Fransız yazar Tiphaigne de la Roche tarafından, ne fotoğraf olarak yorumlanabilir nitelendirdi. [değiştir]

Fotoğraf kullanılabilir bir süreç olarak geri 1820'lerde için kimyasal fotoğrafçılığın gelişmesiyle birlikte gider. Ilk kalıcı fotoğraf bir resim 1827 yılında Fransız mucit Nicéphore Niépce tarafından üretildi. Ancak, onun fotoğraflarını bu kadar uzun sürdü (8 saat) ortaya çıkarmak için, o yeni bir süreç bulmak için çalışıyordu. Çalışma Louis Daguerre ile birlikte, onlar gümüş bileşikleri 1724 yılında bir Johann Heinrich Schultz keşif, bir gümüş ve tebeşir karışımı kararır zaman ışığa maruz dayalı deneyler. Niépce 1833 yılında öldü, ama Daguerre, sonunda 1837 yılında dagerreyotipi gelişimi ile sonuçlanan çalışmaya devam etti. Daguerre 1839 yılında zaman, bir süre Paris'te sokak bir dagerreyotipi alarak, bir yaya bir ayakkabı parlaklık için, yeterince uzun pozlama ile (birkaç dakika) çekilecek durup bir kişinin hiç fotoğrafı ilk aldı. Sonunda, Fransa Daguerre onun formülü için, verdiği sözü dünya için Fransa, o 1839 yılında yaptığı bir hediye olarak keşfi açıklaması karşılığında emekli maaşı ödemeyi kabul etti.
"Fotoğraf Modelin kolçak tablo 19. yüzyıl ortalarında" Brady standı, tutmak istedim, uzun pozlama süreleri (stüdyo donanımları ABD'nin ünlü fotoğrafçı sonra lakabı daha hala sırasında portre modelleri, Mathew Brady).

Bu arada, Hercules Floransa zaten 1832 yılında, photographie bu adlandırma, bir çok benzer süreç yarattığı William Fox Talbot daha önce başka bir gümüş işleme görüntüyü düzeltmek için bir araç bulduklarını ancak bunu gizli tutmuş. Daguerre icat hakkında okuduktan sonra, Talbot, böylece portre kolaylıkla kitlelerin kullanımına yapılmıştır onun süreci rafine. 1.840 olarak, Talbot, olumsuz görüntüler oluşturur calotype süreci icat vardı. John Herschel yeni yöntemler için birçok katkıları olmuştur. O, artık "planı olarak bilinen" cyanotype süreci icat etti. O "fotoğraf" terimleri kullanan ilk olduğunu "ve" olumlu "negatif. Onun için sodyum tiosülfat çözüm keşfedilen bir gümüş halojenürlerin 1819 yılında, solvent ve 1839 yılında Talbot ve Daguerre keşfi haberdar olduğu "fotoğraf gidermek ve bunları kalıcı hale kullanılabilir. O ilk cam negatif geç 1839 yılında yapılmış.


Mart 1851 yılında, Frederick Scott Archer Kimyager "içinde" ıslak plaka kolloidon süreci üzerine bulgularını yayınladı. Bu 1852 ve 1880'lerin sonlarında arasında en yaygın kullanılan işlemi kuru plaka tanıtıldı oldu. Orada Kolloidon süreci üç altkümelerini; camına Ambrotype (pozitif görüntü), ferrotipi veya Tintype metal (pozitif görüntü) ve negatif olan Akı albumen veya Tuz kağıda basıldı vardır.

Fotoğrafik cam plakalar birçok gelişmeler ve baskıda on dokuzuncu yüzyıla kadar yapılmıştır. 1884 yılında George Eastman, teknoloji Film Kameralar bugün kullanılan önde gelen film fotoğraf plakaları yerine teknoloji geliştirdi.

1.908 Gabriel Lippmann yılında Fizik üreyen renk onun yöntemi için fotografik müdahale olay dayalı, aynı zamanda Lippmann plaka olarak bilinen Nobel ödüllü kazandı.
Süreçler
Filtre geliştirmek için veya belirli ışık dalgaboyu render azaltacak kullanılabilir. Bu fotoğraf, bir wratten # 25 kullanıldı.
Siyah-beyaz
: Monochrome fotoğraf

Tüm fotoğraf aslında, bu fotoğrafların çoğu siyah idi-beyaz tek renkli oldu. Sonra bile kolayca renkli film, siyah sunulmuştu-beyaz fotoğraf yıllardır hakim, daha düşük maliyet ve "klasik" fotoğraf bakmak nedeniyle devam etti. Bazı monokrom resimleri her zaman saf değildir siyahlar ve beyazlar değil, aynı zamanda süreci bağlı olarak diğer tonlar içeren unutmayın. Cyanotype sürecinin bir görüntü oluşturur örneğin mavi ve beyaz. Akı süreci, ilk daha 150 yıl önce, kahverengi tonları üretir kullanılır.

Birçok fotoğrafçı bazı tek renkli görüntüler üretmeye devam. Bazı tam renkli dijital görüntüler siyah ve beyaz, ve bazı üreticiler üretmek dijital kameranın sadece tek renkli çekim oluşturmak için çeşitli teknikler kullanarak işlenir.
Color
Ana madde: Renk fotoğrafçılık

Renkli fotoğraf 1800'lerin ortalarında başlayan incelendi. Renk Erken deneyler fotoğraf düzeltme couldn't ve renk solmasını önler. Ilk kalıcı renk fotoğraf 1861 yılında fizikçi James Clerk Maxwell tarafından çekilmiştir.
Erken renk fotoğraf Prokudin tarafından alınan Gorskii (1915).

Tek renkli fotoğraf alma yöntemleri erken üç kamera kullanımı idi. Her bir kamera objektifi önüne bir renk filtresi olurdu. Bu teknik üç temel kanalı bir karanlık oda veya işleme tesisi bir renkli resim yeniden için gerekli fotoğrafçı sağlar. Rus fotoğrafçı Sergei Mikhailoviç Prokudin-Gorskii, üç renk plakaları hızlı bir şekilde alınan bir başka tekniği geliştirdi.

Tekniği pratik uygulama geri erken film çok sınırlı renk tepki tarafından yapıldı, ancak erken 1900s, fotoğraf iş-kimyagerler HW Vogel, son kullanılabilir oldu yeşil ve kırmızı ışık yeterli duyarlılığı ile emülsiyonlar gibi aşağıdakileri .

İlk ticari olarak başarılı renk süreci, Autochrome, Fransız Lumiere kardeşler tarafından icat 1907 yılında pazara ulaştı. Bir 'ekranı dayalı-plaka' filtre patates nişastası boyalı taneler yapılmış ve bir çok katkı renkli ekran ürünleri 1890'lar ve 1950'lerin arasında mevcut idi. Katkı ekran sürecinin bir sonraki örneğin Almanca Agfacolor 1932 yılında tanıtıldı. 1935 yılında, Amerikan Kodak ( "Man" ve "Tanrı") Kodak Araştırma Laboratuvarları ile çalışan ilk modern ( 'entegre tri-pack') iki müzisyenler tarafından Leopold Mannes ve Leopold Godowsky geliştirilen renkli film tanıttı. Bu Kodachrome, her biri üç katkı renkleri için duyarlı olduğunu çok katmanlı gümüş jelatin emülsiyonlar Doğum - kırmızı, yeşil ve mavi dayanıyordu. Mavi, kırmızı ve sarı boyaları bu katmanlar halinde işleme sırasında renk kuplörler ekleyerek oluşturuldu. Bu 1936 yılında Agfa Agfacolor Neu izledi. Kodachrome tri-pack süreci Agfacolor Neu renk kuplörler aksine emülsiyon katmandan büyük ölçüde filmi işleme basitleştirilmiş üretimi sırasında dahil edilmiştir. Kodachrome hariç Modern renkli film, bu tür anonim-coupler teknikleri, ancak 1970'lerden bu yana neredeyse tüm yerine orijinal Agfa yöntemi Bunu gerçekleştirmek için bir teknik Kodak tarafından geliştirilen kullandık kullanıyoruz. Anlık renkli film Polaroid tarafından 1963 yılında başlandı.

Renkli fotoğraf olumlu bir şeffaflık olarak, bir slayt projektör, ya da renkli negatifler özel kaplamalı kağıt üzerinde olumlu renkli büyütme oluştururken kullanılmak üzere tasarlanmıştır kullanılmak üzere tasarlanmıştır görüntü oluşabilir. Şimdi ikinci film en yaygın biçimi (non-dijital) renkli fotoğraf otomatik photoprinting teçhizat giriş nedeniyle olduğunu.
Tam spektrumlu, morötesi ve kızılötesi
Ana madde: Tam spektrumlu fotoğraf

Morötesi ve kızılötesi filmler uzun yıllar kullanılabilir ve fotoğraf caddeleri çeşitli 1960'lardan bu yana istihdam edilmiştir. Dijital fotoğrafçılıkta yeni teknolojik eğilimler Full Spectrum fotoğraf, yeni bir yön açtım nerede ultraviyole, görünür ve yeni sanatsal vizyonlar kızılötesi yol boyunca dikkatli filtreleme seçenekleri.

Olarak dijital kameralar, bazı ultraviyole algılayabilir tüm görünür ve yakın kızılötesi tayf çok, dijital görüntüleme sensörleri yaklaşık 350 nm ile 1000 nm duyarlı olarak. Bir off--raf dijital kamera kızılötesi sıcak ayna filtre içerir en ve aksi takdirde sensör tarafından tespit edilemeyecektir ultraviyole biraz kızılötesi ile, yaklaşık 400 nm den 700 nm aralığında kabul bloklar daralması. [7] kızılötesi geçmek ya da bir spektral filtre vericisi geniş engelleme filtre sıcak bir ayna veya kızılötesi Değiştirme kamera daha yüksek hassasiyette de geniş spektrumlu ışık algılamasını sağlar. Hot-ayna olmadan, kırmızı, yeşil ve mavi (veya mavi, sarı ve kırmızı) mikro-filtreler sensör elemanları üzerinde yerleştirilen renkli ultraviyole (mavi pencere) ve kızılötesi ve değişen miktarlarda (öncelikle ve biraz daha az kırmızı, yeşil ve geçmek mavi mikro filtre).

Full Spectrum fotoğrafçılık kullanır güzel sanatlar, fotoğraf, jeoloji, adli tıp ve yasaların uygulanması için, hayalet avcılık ve hatta bazı iddia kullanımı vardır.
Dijital fotoğrafçılık
Bir el dijital fotoğraf makinesi, Canon Ixus sınıfı.
Nikon D1, gerçek rekabet için ilk DSLR, ve profesyonel fotoğraf gazeteciliği ve spor fotoğrafçılığı alanında filmli fotoğraf makinelerinin yerini başlar.
Nikon DSLR ve tarayıcı olan film, dijital görüntü dönüştürür
Sony Ericsson K800i kameralı telefon.
Ana madde: Dijital fotoğrafçılık
: Dijital fotoğrafçılık karşı film

Geleneksel fotoğraf yükü fotoğrafçılar uzak yerlerde de işleme tesislerine kolay erişim olmadan çalışan ve televizyon rekabet baskı fotoğrafçılar gazetelere daha hızlı görüntü sunmak için. Çoğu minyatür fotoğraf laboratuvarlarında yapılan ve bir telefon hattı üzerinden görüntü vericisi aracılığıyla uzak yerlerde Fotoğraf gazeteciler. 1981 yılında, Sony bir şarj cihazı görüntüleme için birleştiğinde, film için gereklidir: Sony Mavica ortadan kaldırarak kullanmak için ilk tüketici fotoğraf makinesi tanıttı. Süre Mavica diske kaydedilmiş resimler, görüntüler televizyon ve sergilendi kamera tamamen dijital değildi. 1990 yılında, Kodak DCS 100, ilk ticari dijital fotoğraf makinesini tanıttı. Rağmen yüksek maliyeti durdurulmasını emretti fotoğraf gazeteciliği ve profesyonel fotoğraf, ticari dijital fotoğrafçılık dışında kullanır doğdu.

Dijital görüntüleme yerine film üzerinde kimyasal değişiklikler olarak daha elektronik veri kümesi olarak görüntü kaydetmek için bir elektronik görüntü sensörü kullanır. Çünkü film ve fotoğraf kağıdı içerir ise dijital görüntüleme, son derece manipülatif orta dijital ve kimyasal fotoğraf arasındaki temel fark kimyasal fotoğrafçılığın, manipülasyon direnir. Bu farklılık görüntü sonrası bir ölçüde sağlar-bu filmde oldukça zordur-tabanlı fotoğraf işleme ve farklı iletişim potansiyeller ve uygulamaları sağlar.

Dijital nokta-ve-film kameraları outselling haline yaygın tüketici ürünleri var, kamera çekimi ve video ve ses kaydı gibi yeni özellikler de dahil olmak üzere. Kodak, 2004 Ocak ayında artık o yılın sonunda Batı Avrupa, Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri'nde reloadable 35 mm kamera satış yapacağını duyurdu. Kodak zaman reloadable Film Kameralar pazarda küçük bir oyuncu idi. Ocak 2006'da, Nikon izledi ve onların filmin kamera modelleri: bütün ama iki üretim durdurulur duyurdu düşük uç Nikon FM10 ve yüksek-son F6. 25 Mayıs 2006 tarihinde Canon, onlar yeni film SLR kameralar gelişmekte durdurmak duyurdu. [8] en yeni modeli tasarımlar şimdi, yeni bir 6x6cm/6x7cm orta format film, dijital kamera vardır rağmen 2008 yılında Fuji ve Voigtlander arasında bir işbirliği içinde tanıtıldı. [9] [10]

Bir anket Kodak tarafından 2007 yılında yapılan yüzde 75'i profesyonel fotoğrafçıların göre onlar bile bazı dijital kucaklayan film, kullanmaya devam edeceğini söyledi. [11]

ABD Araştırma sonuçlarına göre, fazla üçte ikisi (yüzde 68), profesyonel fotoğrafçıların bu dijital dahil olmak üzere bazı uygulamalar için film sonuçları tercihim:

Orta ve geniş format filmler (yüzde 48) daha fazla bilgi yakalama * filmin üstünlüğünü;
* Geleneksel fotoğraf bakın (yüzde 48) oluştururken;
* Yakalayan gölge ve vurgulayarak detayları (yüzde 45);
* Film (yüzde 42) ve geniş pozlama enlem ve
* Arşiv depolama (yüzde 38)

Dijital görüntü işleme sonrası dijital fotoğraf müdahale etme kolaylığı nedeniyle birçok etik itirazlarına yol açtı. Birçok photojournalists onlar ya da resimleri, bitki olmaz birden fazla fotoğraf unsurlarını birleştirerek " 'dan çizimler yapmak yasaktır," gerçek fotoğraf olarak geçen ilan etti. Günümüz teknolojisi nispeten daha acemi fotoğrafçılar için basit bir resim düzenleme yaptı. Ancak, kamera işleme adli tıp için dijital fotoğraf müdahale karşı doğrulamak için RAW fotoğrafları dijital parmak izi verir ve son değişiklikleri kullanın.

Kameralı telefonlar, Flickr gibi siteleri ile birlikte, sosyal fotoğraf yeni bir tür yol açmıştır.
Üretim Modu
Amatörlük

Amatör bir fotoğrafçı kar için bir hobi olarak değil, bir kim uygulamaları fotoğrafçılığın. Bazı amatör çalışmaların kalitesi karşılaştırılabilir ya da çok profesyoneller için üstün ve çok özel ya da konuları kendi seçiminde eklektik. Amatör fotoğrafçılık genellikle önceden hangi ticari veya ödül az umudu var fotoğrafçılık konularında seçkin.
Ticaret
Manuel çekim kontrolü ve pozlama ayarları olağanüstü sonuçlar elde edebilirsiniz.

Ticari fotoğraf muhtemelen en iyi hangi fotoğrafçı görüntüler için sanat eseri yerine ödenen herhangi bir fotoğraf olarak tanımlanır. Bu ışık karşılığı olarak fotoğrafın konu veya fotoğrafın kendisi için ödenen olabilir. Fotoğrafçılık, perakende, toptan ve profesyonel kullandığı bu tanım altına düşecek. Ticari fotoğraf dünya şunlar olabilir:

* Reklam fotoğrafçılığı: fotoğraflar ve göstermek için genellikle bir hizmet veya ürün satmak yaptı. Böyle packshots, genellikle bir reklam ajansı, tasarım firması ya da şirket içi kurumsal tasarım ekibi ile yapılır gibi Bu görüntüler.
* Moda ve Glamour fotoğraf: fotoğraf genellikle modeller içerir Bu tür. Moda fotoğrafçılığı giysi veya ürün vurgular, Seksi model vurgulamaktadır. Glamour fotoğrafçılık reklam ve erkek dergilerinde popülerdir. Glamour fotoğraf Modelleri çıplak olabilir, ancak bu her zaman böyle değil.
* Crime Scene Fotoğraf: fotoğraf Bu tür sahneleri fotoğraf çekme oluşur soygun ve cinayet gibi suçlar. Siyah ve beyaz kamera veya kızılötesi kamera belirli ayrıntıları yakalamak için kullanılabilir.
* Genellikle cansız konuyu tasvir Natürmortlar fotoğraf, hangi olabilir genellikle sıradan nesneler ya doğal veya insan yapımı.
* Gıda fotoğraf içerik, ambalaj ya da reklam için kullanılabilir. Gıda fotoğraf natürmort fotoğraf benzer, ancak bazı özel beceri gerektirir.
* İçerik fotoğraf: fotoğraf dergi çerçevesinde bir öykü ya da fikir göstermek için yapılmadı. Bunlar genellikle dergisi tarafından atanır.
* Photojournalism: Bu içerik fotoğraf bir alt kümesi olarak düşünülebilir. Fotoğraf Bu bağlamda yapılan bir haber bir belge olarak kabul edilmektedir.
* Portre ve düğün fotoğrafçılığı: fotoğraf yaptı ve doğrudan görüntülerin son kullanıcıya satılır.
* Peyzaj fotoğraf: farklı yerlerden fotoğraflar.
Bu hayvanların yaşam gösterir * Wildlife photography.
* Fotoğraf paylaşımı: yayımlama veya bir kullanıcının dijital fotoğraflarınızı online transferi.
* Paparazzi

Fotoğraf hizmetleri için pazar aforizma "Bir resim gösteren bin kelime" değerinde olan fotoğrafçılık tarihinin ilginç bir temel olmasıdır. Dergi ve gazeteler, şirketler fotoğraf için ödeme Web siteleri, reklam ajansları ve diğer gruplar kadar koyarak.

Birçok kişi kendini fotoğraf çekmek-yerine getirilmesi ya da ticari amaçlar için. Kuruluşlar bir bütçe ve fotoğraf ihtiyacı olan birkaç seçeneğiniz vardır: doğrudan, bir fotoğrafçı istihdam bir kamu yarışma veya elde stok fotoğraf hakkı düzenleyebilirsiniz. Fotoğraf stok Getty Images veya Corbis gibi geleneksel stok devleri yoluyla tedarik edilebilir; Fotolia gibi küçük microstock ajansları; veya web pazarları, Cutcaster gibi.
Art
Classic Alfred Stieglitz fotoğrafı, dümen siyah beyaz fotoğraflar eşsiz estetik gösterir.

Yirminci yüzyıl boyunca, hem güzel sanatlar fotoğraf ve belgesel fotoğrafçılık İngilizce konuşulan sanat dünyası ve galeri sistemi tarafından kabul oldu. Birleşik Devletler'de, Alfred Stieglitz Edward Steichen John Szarkowski, F. Holland Day, ve Edward Weston gibi fotoğrafçıların bir avuç, ince bir sanat olarak fotoğraf savunan hayatlarını geçirdi. Ilk, güzel sanatlar fotoğrafçılar çalıştı boyama stillerini taklit. Bu hareketin Resimsellik, genellikle dreamy, 'romantik bir görünüm için yumuşak odak kullanarak denir. Buna tepki olarak, Weston, Ansel Adams ve diğerleri savunmak 'için) kendisi ve başka bir şey değil bir taklit şey düz Fotoğraf', a (keskin odaklı fotoğraf Grup f/64 kurdu.

Fotoğrafçılık estetik düzenli olarak, sanatsal çevrelerde özellikle tartışılacak devam eden bir konudur. Birçok sanatçı fotoğrafçılık savundu, görüntünün mekanik üreme oldu. Eğer fotoğraf özgün sanat, o zaman böyle bir fotoğraf ne belirleyici bileşeni olarak sanat bağlamında yeniden tanımlanması gerekir fotoğraf, yapar bunu izleyiciye güzel. Tartışması erken görüntüleri "ışık ile yazılmış" ile başladı; Nicéphore Niépce Louis Daguerre ve diğerleri çok erken fotoğrafçılar arasında beğeni ile karşılandı, ancak onların iş tanımları ve sanat amacıyla bir araya geldi bazı sorguladı.

Clive Bell klasik kompozisyon Sanat eyaletlerde sadece "önemli formu" ne sanat değil sanat ayırt edebilirsiniz.

Orada olan olmayan sanat eseri bulunmayan bazı bir kalite; olan, en az derecede, hiçbir iş tamamen değersiz sahip olmalıdır. Ne bu kalite nedir? Ne kalitesi tüm nesneler tarafından bizim estetik duyguları kışkırtmak paylaşılır? Ne kalite Sta ortaktır. Sofya ve Chartres, Meksikalı heykel, bir kase Farsça, Çince halı, Padua de Giotto's freskleri ve Poussin'in, Piero della Francesca ve başyapıtları olarak Windows ve Cezanne? Sadece tek bir cevap mümkün görünüyor - önemli oluşturur. Her yılında, çizgiler ve renkler belirli bir şekilde birleştirilmiş, bazı formlar ve formlar ilişkileri, estetik duygu karıştırın.
- [12]

14 Şubat 2006 Londra Sotheby's On benzeri görülmemiş bir 3.346.456 $ anonim bir İstekli o tüm zamanların en pahalı yapımı için 2.001 fotoğraf "99 Cent II Diptychon" sattı.

* Kavramsal fotoğraf

Fotoğraf bir fotoğrafın içine bir kavram ya da fikir verir. Olsa bile ne fotoğrafları gösterilmiştir, konu kesinlikle soyut gerçek nesnelerdir.

Bilim ve adli tıp
1861 yılında Wootton köprü çöküşü
Orijinal Tay Köprüsü kuzey kuleleri dökme demir kolonlardan inşa dayalı yapısı gösterilmesini. Süre düşmüş kuleleri bu temel takviye eleman eksikliği Bu plaka köprü önemli bir tasarım kusur: küçük kalan kuleleri bunların başında bir sürekli kiriş tarafından desteklenen olduğunu gösterir, büyütülmüş.
Fallen Tay Köprü kuzeyden. Hayatta kalan iki yüksek kule bunların başında bir boşluk zaman resmi büyütülmüş olduğunu göstermiştir.

Hiç yorum yok: